Strony

wtorek, 6 lutego 2018

Carrot-ginger cream soup


W dzisiejszym poście podam Wam przepis na krem marchewkowo-imbirowy z chipsami
parmezanowymi. Do ugotowania tej zupy zainspirował mnie krem, który jadłam w nowej
jadłodajni ze zdrową żywnością. Tak mi zasmakował, że postanowiłam go odtworzyć.
Udało się za pierwszym podejściem, pomimo że gotowałam "na oko". Zatem gramatura nie jest dokładna,
ale to zupa krem więc nie musi być idealnie :) Poniżej przepis.


Składniki (na 4 porcje):
 ok. 1kg marchewki
kawałek świeżego imbiru (5x2cm)
 ok. 0.5 litra bulionu (rosołu)
3-4 łyżki mleczka kokosowego 
1 średni por
4-5 łyżek oliwy z oliwek
100gr parmezanu
1 łyżka ziaren słonecznika/dyni
sól, pieprz
mielona kurkuma
mielona ostra papryka czerwona

Przygotowanie:
 1. Marchewki obieramy, myjemy, kroimy w mniejsze części i układamy na blasze wyłożonej
papierem do pieczenia. Następnie smarujemy je dokładnie 3 łyżkami oliwy i posypujemy solą oraz pieprzem.
Pieczemy w piekarniku (180 stopni, termoobieg + góra) do zrumienienia.
2. Białą część pora myjemy i kroimy. Imbir obieramy, myjemy i kroimy na plasterki.
Wszystko podsmażamy w garnku na reszcie oliwy.
3. Następnie wlewamy bulion i podgrzewamy.
4. Gdy marchewka jest gotowa, przekładamy ją do garnka i chwilę gotujemy.
5. Następnie całość dokładnie blendujemy. Dodajemy mleczko i ponownie chwilę blendujemy.
6. Do zupy dosypujemy trochę kurkumy, papryki. Jeśli trzeba dosalamy.
7. Parmezan trzemy na drobnych oczkach i układamy cienko na blasze wyłożonej papierem
do pieczenia. Pieczemy (180 stopni, termoobieg + góra) do lekkiego zrumienienia.
8. Gdy parmezan wystygnie, łamiemy go na kawałki.
9. Zupę podajemy z ziarnami i chipsami.

Smacznego :) 



3 komentarze:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Byłoby mi miło, gdybyś zostawił/a komentarz;]
It would be nice, if you left a comment;]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...